&1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy działający pod adresem internetowym https://www.kreabajka.pl należy do Marcina Strzałka, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „StrzałMar” Marcin Strzałka, z siedzibą, pod adresem ul. Płk. Dąbka 153, 81-107 Gdynia, zarejestrowanej, w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posługującej się numerem NIP 9581480034
- Administratorem danych osobowych, przetwarzanych, w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest wyżej wymieniony właściciel sklepu.
- Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane, w polityce prywatności opublikowanej na stronach serwisu https://kreabajka.pl/polityka-prywatnosci/ Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Administrator ma prawo do wglądu, w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
- Regulamin określa zasady korzystania przez Klienta, ze Sklepu prowadzonego przez Sprzedawcę, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta.
- Regulamin udostępniany jest nieprzerwanie na stronie internetowej https://www.kreabajka.pl w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
- Kontakt ze sklepem internetowym możliwy jest listownie pod adresem siedziby wskazanym w pkt. 1 oraz mailowo pod adresem poczty elektronicznej kreabajka@kreabajka.pl.
&2
DEFINICJE
- Regulamin – niniejszy dokument.
- Sklep – sklep internetowy dostępny, w domenie internetowej https://www.kreabajka.pl zarządzany przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca; Usługodawca– Firma „StrzałMar” Marcin Strzałka, z siedzibą przy ul. Płk. Dąbka 153, 81-107 Gdynia, posiadająca numer identyfikacji podatkowej 9581480034 zarejestrowana, w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupów w Sklepie, w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 221 Kodeksu Cywilnego),
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą, we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio, z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży produktu zawierana albo zawarta na zasadach wynikających z Regulaminu między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Produkt – dostępny w Sklepie Internetowym produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą. Produktami są: Rzeczy ruchome, Produkty elektroniczne.
- Rzeczy ruchome – dostępne, w sklepie internetowym produkty materialne, będące przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- Produkt Elektroniczny – produkt niematerialny, zapisany w postaci elektronicznej (cyfrowej), w szczególności e-book, nagranie audio lub wideo, e-kurs, którego twórcą jest Sprzedawca; Produkt Elektroniczny stanowi treść cyfrową w rozumieniu Ustawy o Prawach Konsumenta;
- Ustawa o prawach konsumenta -Ustawa z dnia 30 maja 2014 r.o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
- Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.1964.16.93),
- Formularz zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający utworzenie Konta.
- Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Sprzedającego zbiór zasobów, w systemie informatycznym Sprzedającego, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
- Login – indywidualne oznaczenie Klienta, przez niego ustalone, składające się z ciągu znaków literowych, cyfrowych lub innych wymagane wraz z hasłem do założenia konta Klienta, w Sklepie Internetowym.
- Hasło – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych, wykorzystywanych, w celu zabezpieczenia dostępu do konta Klienta w Sklepie Internetowym.
- Newsletter –elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedającego, za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Sprzedającego cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera zawierającego informacje o produktach, nowościach, promocjach, ofertach, Sprzedawcy w Sklepie Internetowym i serwisie https://www.kreabajka.pl.
- Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
- Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem serwisu https://www.kreabajka.pl.
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Pośrednik Płatności – serwis Dotpay, wykorzystywany przez Spółka Akcyjną Dotpay, z siedzibą w Krakowie (30-552) ul. Wielicka 72, zarejestrowaną w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000296790, której akta rejestrowe przechowuje Sąd Rejonowy Kraków-Śródmieście w Krakowie, Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadającą kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 złotych, opłacony w całości. Dotpay S.A. posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego nr IP14/2013 na oferowanie usług płatniczych, jako Instytucja Płatnicza w rozumieniu Ustawy o usługach płatniczych. Działalność Dotpay S.A. podlega nadzorowi Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego.
&3
OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU
- Za pośrednictwem Sklepu Internetowego, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną.
- Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku.
- Do korzystania ze Sklepu, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie. Wystarczające są: dostęp do Internetu, standardowy system operacyjny i przeglądarka internetowa, posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Za pośrednictwem Sklepu Internetowego, Klient może dokonać zakupu Produktów uwidocznionych na stronie głównej j i podstronach Sklepu.
- Przed rozpoczęcie korzystania ze Sklepu Klient jest zobowiązany zapoznać się, z Regulaminem. Regulamin jest integralną częścią umowy zawieranej z Klientem.
- Klient, może założyć w Sklepie Konto, ale dokonanie zakupu możliwe jest również bez zakładania Konta. Klient nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo, ani pod pseudonimem.
- Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych i aktualnych danych, oraz postępować zgodnie z warunkami Regulaminu. Dane podawane przez Klienta, nie mogą naruszać przepisów aktualnie obowiązującego prawa oraz dóbr osobistych i praw osób trzecich.
- Umowy w Sklepie są zawierane, w języku polskim.
- Wszystkie ceny produktów są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Klienta.
- Wszystkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności do jego nazwy, jego domeny internetowej, a także wzorców, formularzy, zamieszczanych na stronie sklepu ( za wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych w sklepie, w celach prezentacji towarów, do których prawa autorskie należą do osób trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
- Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
&4
USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
- Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wypełnieniu Formularza Rejestracji i kliknięciu pola „Zarejestruj się”. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz hasło.
- Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kreabajka@kreabajka.pl lub pisemnie na adres: ul. Płk. Dąbka 153, 81-107 Gdynia.
- Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wypełnieniu Formularza Zamówienia i kliknięciu pola „Potwierdź zakup”. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów.
- Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
- Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera, kliknięciu pola „Wyślij” oraz potwierdzeniu chęci zapisania się na Newsletter poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej.
- Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kreabjaka@kreabajka.pl lub też pisemnie na adres: ul. Płk. Dąbka 153, 81-107 Gdynia lub samodzielnie poprzez link załączony w dystrybuowanej wiadomości.
&5
ZAMÓWIENIA – ZAWARCIE UMOWY
- Sprzedawca zobowiązuje się do prezentowania jasnych i rzetelnych informacji umożliwiających Klientowi zapoznanie się z jego ofertą. Klient, ma możliwość zapoznania się, z opisem produktów, ich cechami, parametrami technicznymi, ceną oraz kosztami wysyłki.
- Zawartość Strony Internetowej i podstron Sklepu stanowi zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art 71 Kodeksu Cywilnego, a zatem samo złożenie zamówienia przez Klienta nie oznacza natychmiastowego zawarcia umowy.
- Przed złożeniem zamówienia Klient umieszcza, w wirtualnym koszyku, wybrany przez siebie produkt lub produkty, które zamierza nabyć.
- Podczas wyboru produktów Klient może dowolnie zarządzać zawartością koszyka poprzez dodawanie do koszyka kolejnych produktów lub usuwanie ich z koszyka.
- Po ostatecznym wyborze produktów Klient widzi podsumowanie koszyka, w tym cenę netto, stawkę Vat i łączną sumę do zapłaty wraz z ceną przesyłki.
- Decydując się na złożenie zamówienia Klient wybiera przycisk” Przejdź do kasy”. Po kliknięciu przycisku Klient widzi podsumowanie zamówienia łącznie ze szczegółami płatności.
- Klient musi wybrać dostępną w sklepie formę dostawy zamawianych produktów – w przypadku produktów elektronicznych jedyną formą dostawy jest dostawa w postaci wiadomości e-mail zawierającej odnośnik, pozwalający Klientowi uzyskać dostęp do zakupionego Produktu Elektronicznego lub pobrać zakupiony Produkt Elektroniczny na własne urządzenie.
- Klient musi podać dane odbiorcy zamówienia, w tym adres, na który ma nastąpić dostawa zamówionych Produktów – w przypadku Produktów Elektronicznych dostawa zawsze następuje na adres e-mail podany przez Klienta. Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne dla realizacji zamówienia.
- Po wyborze formy dostawy i podaniu danych odbiorcy, należy kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.
- Jeśli Klient posiada Konto, powinien zalogować się na nie przed złożeniem zamówienia. Może zrobić to również po kliknięciu przycisku „Przejdź do kasy”. Jeśli Klient nie posiada Konta, może je założyć przed złożeniem zamówienia lub po kliknięciu w przycisk „Przejdź do kasy”.
- Z chwilą kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia umowy sprzedaży Produktów.
- Jeśli Nabywca chce zamówić łącznie Produkt materialny i Produkt elektroniczny, Sprzedawca może prosić Klienta, o złożenie w stosunku, do każdego rodzaju Produktu odrębnego zamówienia, co ułatwi proces realizacji zamówienia.
- W przypadku problemów lub wątpliwości związanych, z procesem składania zamówienia, Klient proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą pod adresem e-mail kreabajka@kreabajka.pl
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i ego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera, co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
&6
PŁATNOŚCI
- Klient dokonuje płatności za produkty przelewem bankowym poprzez pośrednika płatności DotPay.pl obsługiwany przez firmę DotPay SA. z siedzibą w Krakowie – patrz $2 pkt.23.
- Rozliczenie transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego DotPay.
- Klient dokonując płatności, za pośrednictwem Pośrednika Płatności nie ma możliwości zakończenia procesu składania zamówienia bez dokonania płatności.
- Wszystkie ceny w sklepie są cenami brutto zawierającymi podatek od towarów i usług (VAT), w wysokości wynikającej z odrębnych przepisów.
- Klient ponosi koszty dostawy produktu, które są wskazane Klientowi, w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące dostawy. Postanowienie to nie dotyczy skutecznie złożonych zamówień.
&7
DOSTAWA
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.
- Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o liczbie dni roboczych potrzebnych do dostawy i realizacji zamówienia.
- Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w dniach roboczych.
- Dostawa Produktów materialnych następuje na wskazany w formularzu zamówienia przez Klienta adres.
- W przypadku Produktów Elektronicznych jedyną formą dostawy jest wiadomość e-mail zawierająca odnośnik pozwalający Kupującemu uzyskać dostęp do zakupionego Produktu Elektronicznego lub pobrać zakupiony Produkt Elektroniczny na własne urządzenie. Dostawa w formie wiadomości e-mail jest bezpłatna.
- Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Zamówione rzeczy ruchome powinny zostać dostarczone do Klienta w ciągu 48 godzin od chwili przekazania paczki obejmującej zamówione produkty operatorowi wybranej przez Klienta formy dostawy. W przypadku Produktu Elektronicznego, wiadomość e-mail pozwalająca pobrać na własne urządzenie zakupiony Produkt Elektroniczny powinna dotrzeć do Klienta w ciągu 15 minut od chwili otrzymania przez Sprzedawcę zapłaty.
- Jeżeli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że produkt nie jest dostępny, niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta i zwróci całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
- W sytuacji, gdy Sprzedawca nie jest w stanie zrealizować całego zamówienia, Klient ma prawo wyboru, czy zrealizuje zamówienie tylko w części, czy rezygnuje z zamówienia.
- Po otrzymaniu zapłaty i przygotowaniu zamówienia, Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Klienta potwierdzenie realizacji zamówienia i rozpocznie wysyłkę zamówienia do Klienta.
- Jeśli produkt nie dotarł do Klienta w wyznaczonym terminie. Klient powinien jak najszybciej skontaktować się ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.
- Przed odebraniem od kuriera przesyłki, rekomenduje się sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu, w transporcie. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia, zaleca się nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.
- Po odebraniu przesyłki, w paczkomacie zaleca się sprawdzić, czy opakowanie nie zostało uszkodzone. Jeśli taka sytuacja zaistniała, Klient powinien sprawdzić, czy zawartość przesyłki nie została uszkodzona. Jeśli zawartość jest uszkodzona, Klient powinien złożyć reklamację, kierując się wskazówkami pojawiającymi się na wyświetlaczu paczkomatu.
- W przypadku Produktu Elektronicznego, jeśli Klient nie może uzyskać dostępu do zakupionego Produktu Elektronicznego lub pobrać na własne urządzenie zakupionego Produktu Elektronicznego przy wykorzystaniu przesłanego mu w wiadomości e-mail odnośnika, powinien jak najszybciej skontaktować się ze Sprzedawcą, w celu wyjaśnienia sprawy.
- W przypadku zakupu Produktu Elektronicznego, rola Sprzedawcy ogranicza się do dostarczenia Klientowi pliku (plików) obejmujących Produkt Elektroniczny. Klient korzysta z Produktu Elektronicznego w sposób samodzielny, a Sprzedawca nie świadczy na rzecz Klienta jakichkolwiek usług, w szczególności usług doradczych, związanych z korzystaniem z Produktu Elektronicznego. Zabroniona jest dalsza odsprzedaż Produktów Elektronicznych przez Klienta. Klient nie ma również prawa zwielokrotniać Produktu Elektronicznego jakąkolwiek techniką, wprowadzać Produktu Elektronicznego do obrotu, użyczać lub wynajmować Produktu Elektronicznego osobom trzecim.
&8
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Wszelkie udostępnione dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Ochrony Prywatności opublikowaną w serwisie https://www.kreabajka.pl/polityka-prywatnosci/.pl/.
&9
REKLAMACJA
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta pisemnie na adres Sprzedawcy ul. Płk. Dąbka 153, 81-107 Gdynia lub za pomocą poczty elektronicznej na adres Kreabajka@kreabaja.pl
- Reklamacja powinna zawierać dane konsumenta i zakupionego towaru oraz wskazanie okoliczności uzasadniających jej złożenie oraz żądanie związane z reklamacją.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres: ul. Płk. Dąbka 153. 81-107 Gdynia.
- Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa powyżej nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta.
&10
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE DLA USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Sprzedawcę, z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, może składać pisemnie na adres: ul. Płk. Dąbka 153, 81-107 Gdynia, w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kreabajka@kreabjak.pl
- Ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedającego następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
&11
RĘKOJMIA
- Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Jeżeli Towar ma wadę, Klient może: a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba, że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba, że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia, b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
- W przypadku Klienta niebędącego konsumentem strony wyłączają odpowiedzialność Firmy z tytułu rękojmi (art. 558 §1 kodeksu cywilnego).
&12
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Zgodnie z art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta, Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn w terminie 14 dni od objęcia w posiadanie Produktu w postaci rzeczy ruchomej lub zawarcia umowy (do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem).
- Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi będącemu konsumentem w odniesieniu do umów o dostarczenie Produktu elektronicznego, który nie jest zapisany na nośniku materialnym, jeśli spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i po poinformowaniu go przez sprzedawcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy.
- Zwracany Produkt materialny nie może nosić śladów korzystania poza koniecznymi do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności towaru. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostępny jest w serwisie https://www.kreabajka.pl
- Oświadczenie o odstąpieniu należy wysłać listem na adres Sprzedawcy ul. Płk. Dąbka 153, Gdynia lub pocztą elektroniczną na adres kreabajka@kreabajka.pl (Sprzedawca niezwłocznie potwierdza Klientowi e-mailem przyjęcie oświadczenia).
- Odstępując od umowy, Klient będący Konsumentem powinien załączyć dowód sprzedaży – najlepiej oryginał lub kopię paragonu lub faktury VAT lub inny niebudzący wątpliwości dowód zakupu.
- Klient będący Konsumentem ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy – na swój koszt –niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy (do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem).
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia.
- Jeżeli Klient wraz z oświadczeniem o odstąpieniu nie odesłał Produktu, Sprzedawca wstrzymuje się do zwrotu dokonanych przez Klienta płatności do dnia otrzymania Produktu.
- Zwrot należności nastąpi w takiej formie, w jakiej dokonywany był zakup, chyba, że Klient poprosi o zwrot w innej formie.
- Przesyłki ze zwracanym towarem nadane za pobraniem lub na koszt odbiorcy (Sprzedawcy) nie będą przyjmowane.
&13
GWARANCJA
- Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.
- W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na Stronie Internetowej Sklepu.
- Uprawnienia unormowane w gwarancji nie uchybiają uprawnieniom konsumenta wynikającym z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
&14
ROZWIĄZANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem umowy.
- Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli na adres ul. Płk. Dąbka 153, 81-107 Gdynia lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kreabajka@kreabajka.pl
- Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.
&15
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych. Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy.
- Wszystkie regulaminy będą udostępniane w serwisie http://www. kreabajka.pl
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 06 grudnia 2016 r.